Ale jak przetransportować maszyny rolnicze?

Ale jak przetransportować maszyny rolnicze? czyli transport maszyn na życie dla wielu osób. Firmy transportowe coraz chętniej decydują się na transport ponadgabarytowy, ponieważ można na nim więcej zarobić. W chwili obecnej transport ciężki nie jest aż tak bardzo

Dodane: 24-08-2020 13:33
Ale jak przetransportować maszyny rolnicze?

transport maszyn


Czy transport ciężki jest opłacalny?

Transport międzynarodowy to branża, która już od dawna cieszy się sporym zainteresowaniem. Przewożenie wszelkiego rodzaju towarów stało się sposobem na życie dla wielu osób. Firmy transportowe coraz chętniej decydują się na transport ponadgabarytowy, ponieważ można na nim więcej zarobić.

W chwili obecnej transport ciężki nie jest aż tak bardzo popularny, więc przedsiębiorstwa, które tym się zajmują mogą zyskać wiele. Oczywiście muszą też odpowiednio przygotować się do tej usługi, ponieważ transport maszyn wymaga wielu formalności, które trzeba załatwić. Pamiętać należy też, że często na naczepie będzie znajdować się wyjątkowo wartościowy produkt, który trzeba dobrze zabezpieczyć. Dla wielu firm jest to wyzwanie i nie każdy posiada naczepy o odpowiednich wymiarach. Dlatego nie każda firma zajmuje się transportem ponadgabarytowym.

Zainwestowanie w odpowiednie naczepy wydaje się dobrą inwestycją, ale trzeba też pamiętać o logistyce oraz zabezpieczeniu ciężkiego towaru. Czasami będzie też potrzebna eskorta policyjna.


Przeprowadzając transport maszyn dla firm zwykle

Mimo iż transport lądowy można uznać za typ transportu bardzo uniwersalnego i wręcz idealnego, ma on swoje poważne wady. Warto się o nich dowiedzieć. Dzięki temu każdy sam zdoła stwierdzić, czy właśnie tego potrzebuje.

Pierwsza wada tyczy się wypadków i kolizji na drogach. Przeprowadzając transport maszyn dla firm, zwykle należy trzymać się wskazanych terminów, a te mogą niestety zostać samoistnie przesunięte, jeżeli przewoźnik natknie się na trasie na jakąś przeszkodę. Nie zdarza się to rzadko. Jeszcze gorzej, gdy transport ciężki zostanie uniemożliwiony przez kiepskie warunki atmosferyczne, z którymi nic nie da się zrobić. A pogoda w Polsce lubi płatać figle. Nie da się jej zaplanować z większym wyprzedzeniem, a i prognozy sprzed jednego dnia bywają nietrafione. Silne opady deszczu, wichura czy śnieg totalnie uniemożliwią transport ponadgabarytowy. Poważnym błędem byłoby bowiem decydowanie się na przewożenie bardziej wartościowych rzeczy i towarów mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych.


Wymaga on zazwyczaj szczegółowego zaplanowania każdego

transport maszyn

Przepisy prawa określają dosyć szczegółowo normy dotyczące wymiarów i wagi pojazdów przemieszczających się po drogach publicznych. Zdecydowana większość transportu drogowego realizowanego każdego dnia na terenie całej Europy nie wymaga specjalnych zabiegów, aby te wytyczne zachować. Jednak zdarza się konieczność przewiezienia ładunku, który te normy przekracza. W takiej sytuacji w grę wchodzi transport ponadgabarytowy. Wymaga on zazwyczaj szczegółowego zaplanowania każdego aspektu przedsięwzięcia, poczynając od wielu formalności związanych z uzyskaniem koniecznych pozwoleń, poprzez zastosowanie specjalistycznego pojazdu, aż po dokładne zaplanowanie każdego odcinka trasy przejazdu. Może się zdarzyć, że transport ciężki wyłącznie drogami publicznymi nie będzie możliwy i będzie konieczne uzupełnienie go transportem morskim czy rzecznym. Przewóz ponadnormatywny obejmuje z reguły elementy ciężkich konstrukcji przemysłowych, transport maszyn, ciężkiego sprzętu budowlanego, linii produkcyjnych czy też rozwiązań dla przemysłu energetycznego.


Transport ciężki wymaga również dodatkowych opłat

Zamknięcie granic wynikające z panującej pandemii spowodowało zwiększenie nacisku na transport lądowy. Gospodarka światowa zwolniła, ale nie wyhamowała całkowicie. To, co do tej pory przewoziły samoloty transportowe czy statki, dzisiaj przewożą samochody i pociągi.

Najtrudniej w tej sytuacji ma się transport ponadgabarytowy, transport maszyn i transport ciężki. Czas realizacji znacznie się wydłużył, ponieważ transportowanie dużych ładunków jest realne tylko w nocy i musi się odbywać pod ścisłym nadzorem ekipy prowadzącej. Nie wszystkie europejskie drogi są przystosowane do takich przewozów, co oznacza potrzebę wyznaczenia ścisłej trasy.

Ponadto koszt transportu ponadgabarytowego wiąże się z zatrudnieniem większej liczby personelu oraz wypłacaniem wyższych stawek za pracę w czasie nocnym i dodatków za pracę w szkodliwych warunkach. Wymaga to wyższych ubezpieczeń zarówno ludzi, jak i samego ładunku.

Transport ciężki wymaga również dodatkowych opłat za przejazd drogami publicznymi, za wjazdy na autostradę i podatek od transportu ponadgabarytowego.